Rabu, 10 Januari 2024

WARNA WARNI SERANTAU

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Akibat tidak menyedari keselamatan diri sendiri  seorang mirip wanita dirakam CCTV dalam kedai mencuri emas namun sempat meloloskan diri.

Ramai warga yang menyifatkan wanita berkenaan baru belajar mencuri mahupun terdesak dalam hidup kesempitan tanpa mengetahui kedai emas berkenaan memiliki CCTV sepanjang  operasi kedai berjalan.

Pihak Polis masih memburu wanita terlibat  sehingga berita ini ditulis, walaupun memiliki gambar dalam rakaman namun bukan mudah hendak mencarinya sebaik berada diluar. 


 RAMAI TAK  IKTIRAF NEGARA ISRAEL 

Oleh. Helary Sukiono

Asia. Dalam keghairahan Israel menghancurkan Gaza banyak pula negara negara dalam dunia ini tidak mengiktiraf Israel sebagai sebuah negara berdaulat.

Ini didedahkan para pemimpin nombor satu setiap negara terlibat yang menafikan negara Israel itu wujud sampai hari ini,  bukan sedikit malah banyak negara tidak mengesahkan kewujudan  negara Israel yang memusuhi penganut agama Islam jelas mereka.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan