Selasa, 9 Januari 2024

ISU AIR SABAH SEMUA PIHAK PERLU MATANG

"Ramai aktivis politik Sabah mencadangkan pelajar dan tenaga pengajar dalam Univerisiti Sabah yang kekurangan AIR berbincang kerajaan Sabah bagi memperbaikinya sebaik kerajaan pusat mengumumkan semua peruntukan yang telah diluluskan sejak tahun lepas"

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Sabah. Pihak Univerisiti Sabah wajar bertemu kerajaan negeri Sabah bagi menuntut pembaikan segera bekalan Air dikawasan univerisiti sebaik kerajaan pusat telah mengumumkan beberapa peruntukan besar bagi memulihkan Air Sabah. 

Kehadiran Datuk  Seri Dr. Zambry Abdul Kadir  Menteri Pendidikan Tinggi mendedahkan Univerisiti Malaysia Sabah sangat kekurangan Air sehingga mahasiswa mengaku tidak ada mandi pada hari lawatan tersebut.

Aktivis politik veteran Sabah yakin UMS Sabah mampu berbincang terbaik pada kerajaan Sabah agar mempercepatkan pembaikan dan pemulihan Air diseluruh kampus Univerisiti tersebut, ianya wajar sebaik sahaja Datuk Seri Dr. Anwar Ibrahim Perdana Menteri Malaysia telah mengumumkan peruntukan pembaikan dan pemulihan Air Sabah tahun 2023. 

Sejarah pertama kali lawatan Menteri Pendidikan Tinggi Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir ke Univerisiti Malaysia Sabah mahasiswa menyanyi belum mandi akibat tidak ada air dikampus tersebut, apapun harapan besar warga Sabah ianya mampu ditangani kerajaan negeri Sabah pembaikan dan pemulihan  berdasarkan peruntukan diumum Perdana Menteri Malaysia 2023 dan tambahan 2 juta 2024 oleh Menteri Pendidikan Tinggi.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus  penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang




 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan