Jumaat, 26 Januari 2024

PEMANDU SEWA BUS EGO

"Sabah Masa Kini Sangat Mengguris Perasaan Sebilangan Penduduk Asli Sabahan Bila Diperlekeh Penyewa Bus Mini Disetiap Perhentian Bus Awam" 

Oleh. Basron Kirwan 

Kota Kinabalu. Sebilang
an pemandu Bus Mini yang  menyewa permit  dan 
lesen pengangkutan dilaporkan 
sangat teruk apabila mereka mendabik dada menguasai semua Bus Stop disepanjang jalan raya. 

Golongan pemandu terlibat juga sangat menggariskan hati orang ramai yang menunggu kenderaan keluarga mereka dengan pemandu BUS MINI memenuhi Bus Stop sambil menghidupkan ingin sehingga asap memenuhi Bus Stop jelas penduduk Sabah prihatin.

Ada juga pemandu bus mini sewa dilaporkan meninggalkan bus mini mereka di Bus Stop semata mata menunggu penumpang dengan enjin hidup asap berkepul menyumbat hidung orang awam di Bus Stop terlibat. 

Menurut orang asli Sabah yang dihubungi, hanya sebilangan kecil sahaja orang asli sanggup bersuara dengan kes seumpama, sementara yang lain sanggup bersekongkol pemandu bus mini terlibat demi mendapat diskaun TAMBANG BUS setiap perjalanan harian mereka.

Ada juga golongan gadis sanggup membela sebilangan pemandu bus mini  yang berlagak mendabik dada semata mata mendapat habuan tambang percuma dari pemandu muda setiap hari ujar penduduk asli Sabah. 

Apa juga yang berlaku diatas perbuatan beberapa pemandu bus mini menyewa permit dan lesen bus mini boleh dijauhi seluruh pengguna pengangkutan jika orang asli Sabah memboikot mereka sepanjang masa demi mengajar perilaku mereka.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan