Rabu, 17 Januari 2024

MENGAPA SETINGGAN TAK PUPUS?

"Isu Setinggan Tak Selesai Hingga Hari Ini Entah Dimana Puncanya Terus Bertambah" 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi  

Sabah. Pertumbuhan rumah SETINGGAN didalam negeri  ini tidak akan berakhir selagi penguatkuasaan tidak diperkasakan pada peringkat bawahan dan segelintir warga kampung yang terlibat melindungi gerakan pembinaan kelompok setinggan. 

Kelompok setinggan juga dilaporkan antara penyumbang kecurian bukan sahaja Air malah ianya juga pencuri bekalan tenaga letrik entah bagaimana penghuni rumah setinggan melakukan nya jelas aktivis warga tempatan.

Terdapat juga penghuni rumah setinggan dilaporkan mampu mengumpul 3 biji kereta dijalanan rumah mereka dalam kelompok setinggan, ini perlu dikaji lebih mendalam kerajaan Sabah jika penduduk setinggan namun ada kereta 3 biji setiap sebiji rumah setinggan bagai menjadi tanda tanya.

Semua penghuni setinggan yang ada banyak kereta serta ada pula dilaporkan membuka kedai runcit sekali sedangkan mereka hanya duduk membina rumah setinggan ujar orang ramai yang ditemui.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan