Isnin, 15 Januari 2024

LENSA SELANGKAH DINIHARI

"Tengah Orang Makan Situ Juga Pekerja Kedai Menyapu  Didalam Permis Kedai Makan Mereka Tanpa Menghormati Kebersihan Makanan Yang Tengah Pelanggan Makan Dan Minum" 

Oleh. Gifkir Aming  

Sabah. Ramai warga yang berkunjung kenegeri ini selamba sahaja melihat pekerja kedai makan dan minum yang langsung tidak menghormati  pelanggan tengah makan dan minum dengan MENYAPU  DIDALAM KEDAI mereka langsung tak hormat pelanggan.

Penduduk Sabah mendakwa pekerja kedai seumpama dipercayai golongan orang yang diragui status kerakyatan mereka atau tergolong pekerja asing memenuhi setiap kedai makan dan minum dipelusuk negara ini. 

Semua pelanggan kedai  makan dan minum wajar memilih pekerja yang benar benar bersih  tanpa keraguan dari semua orang demi kesihatan semua pelanggan diterima masuk didalam kedai berkenaan sepanjang masa.



 ADAKAH KUMPULAN INI PENDAKWA BERDAFTAR JAKIM ?

Oleh. Koijul Hairol

Pergerakan pendakwa jalanan diseluruh negara khususnya Sarawak wajar pemantauan berikutan kumpulan mereka terlalu ramai berkeliaran berjalan kaki menerusi berkumpulan dengan pelbagai warna pakaian jubah. 

Ramai warga menghubungi Media Terkini meminta penerangan adakah pihak berkuasa agama setiap negeri telah meluluskan setiap pendakwa bergerak diseluruh negara dengan berjalan kaki menyebar dakwa mereka, persoalan orang ramai ini didedahkan sebagai pengetahuan setiap pihak berkuasa agama disetiap negeri supaya dapat memantau setiap kumpulan yang berkeliaran pendakwaan setiap masa.

Kru Media Terkini tidak mendapat maklumat terperinci berhubung kebanjiran kumpulan pendakwa berbilang warna pakaian seragam mereka setiap hari, apapun adalah menjadi harapan warga Malaysia agar setiap negeri bergerak seiring memantau kegiatan kumpulan berpakaian jubah yang bergerak bebas tiap hari.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


Tiada ulasan:

Catat Ulasan