Ahad, 28 Januari 2024

PEJUANG HOUTHI DIGERUNI

"Negara Kuasa Besar Menggeruni Keberanian Pejuang Houthi Yang Dilaporkan Sangat Berani Dan Pakar Dalam Aspek Peperangan" 

Oleh. Helary Sukiono

Iran. Dalam kemelut Israel menghancurkan Gaza serta rakyat Plastine yang tidak berdosa muncul kumpulan dilaporkan berani dan pakar didalam peperangan yang digelar HOUTHI bukan sahaja lengkap persiapan perang malah cukup berani menyerang Laut Merah. 

Pejuang HOUTHI juga dilaporkan tidak gentar dengan tentera Zionis Israel jika diberi peluang mendepani mereka namun Hamas dan Sekutunya sehingga hari dilaporkan  masih  lagi  berupaya menentang  Zionis Israel, tidak hairan lah Pejuang Houthi  kerap sekali membedil kapal kapal sekutu Israel dan  Amerika Syarikat bagi menyesatkan kapal kapal dagang Kroni Amerika Syarikat serta Israel tegas ahli kumpulan tersebut.

Keberanian Pejuang Houthi sehingga hari ini terus digeruni seluruh sekutu Israel  walaupun pejuang tersebut sangat kerdil dan tidak setanding dengan ketenteraan sekutu ISRAEL, namun permaufakatan serta keberanian mereka terus memantapkan perjuangan mereka bagi menentang kezaliman seluruh sekutu Israel  dimana juga berada.

Sebaliknya amat menyedihkan sehingga hari ini ada lagi  negara Islam tidak menyokong pejuang yang menentang kekejaman Israel,  ini lah lumrah dan cabaran dalam memberi tekanan Israel dan sekutunya yang sentiasa menindas penduduk Plastine di Gaza ujar warga Iran.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan