Khamis, 11 Januari 2024

MENGAPA INI DIBIARKAN WARGA SABAH?

"Isu Warga Bergelimpangan Dikhalayak Ramai Sekadar Menjadi Tontonan Penduduk Sabah Setiap Hari Tanpa Ada Yang Melakukan Sesuatu Aduan Kepada Pihak Berkuasa" 

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Isu segelintir warga bergelimpangan tidor diluar bangunan kedai dalam negeri Sabah hanya ditontonan penduduk yang melihatnya sejak sekian lama. 

Warga Bergelimpangan berkenaan dilaporkan beberapa penduduk Sabah  sebagai orang yang tidak dikenali malah mereka juga umpama tidak sedar apa yang berlaku terhadap diri mereka, selain dari itu ada juga yang bergelimpangan ini dilaporkan berpunca dari bekas terjerumus kedalam najis dadah sehingga tidak lagi boleh diubati. 

Golongan yang memaparkan kejadian ramai warga bergelimpangan tidor dibangku luar kedai ini menggesa agar kerajaan negeri mahupun kerajaan pusat turun padang bagi mencegahnya dari terus berleluasa pada masa jangka panjang. 


 IKAN MENJADI PILIHAN WARGA SABAH 

Majoriti warga asli Sabah mencari ikan ini setiap kali turun ke Sungai Air Tawar sebagai menu hidangan keluarga mereka. 

Menurut penduduk Sabah ikan yang dipaparkan ini ialah ROKOT dalam bahasa DUSUN dan ianya hidup berjalan melakar dibantu serta menggunakan lumut halus pada batu sebagai makanan nya.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus  penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan