Sabtu, 13 Januari 2024

ISRAEL TERSEPIT DI ICJ?

Oleh. Huzera Ben  

Afrika Selatan. Tindakan Afrika Selatan membawa Israel kemuka penga

fulan ICJ sedikit sebanyak mampu menyedarkan keangkuhan mereka menyerang bumi Gaza dengan membunuh lebih 23 ribu rakyat Plastine di Gaza. 

Langkah mengheret Israel ke ICJ juga merupakan satu perhatian dunia jika berlaku penindasan jelas keatas rakyat tidak berdosa sehingga mempertahankan bangsa, tanah air dan agama digelar pengganas, untuk rekod Hamas dan Sekutunya berjuang mempertahankan Islam, tanah Gaza serta Rakyat Plastine yang berada di Gaza yang jelas diserang tanpa perikemanusiaan tentera zionis Israel sejak sekian lama tanpa warga dunia hayati kes sebenar. 

Menurut umat Islam di Plastine, langkah Afrika Selatan mengheret Israel ke Mahkamah  ICJ adalah satu tindakan bijak dengan harapan keadilan dapat diberi kepada warga Gaza, semua perbuatan Israel harus dijatuhi hukuman seberat beratnya yang jelas mahu merampas bumi Gaza serta mencabuli agama Islam setiap kali menceroboh umat Islam didalam Masjid sejak sekian lama.

Sehingga berita ini disiarkan belum ada keputusan di Mahkamah ICJ terhadap Israel walaupun segala penafian nya gagal meyakinkan semua anggota kehakiman yang mengadilinya berdasarkan semua hujah hujah saksi setiap negara yang terlibat dalam panel Mahkamah ICJ tersebut.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus  penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan