Rabu, 17 Januari 2024

SELANGKAH DISABAH

"Memerhati Di Kota Kinabalu Sepanjang Hari Sememangnya Tidak Habis Tontonan Mata Memandang, Namun Telatah Manusia Ber
beza Beza Ragam Dipamer Tidak Pasti Sedar Atau Tidak Tingkah Laku Mereka Terus Menjadi Perhatian Umum" 

Oleh. Gifkir Aming 

Borneo. Berpakaian seksi menjolok mata entah siapa hendak dipikat dikhalayak ramai setiap hari hampir melanggar kru akbar ini minggu lepas.

Selain dari itu ada juga wanita muda tidak sayang langsung jiwa mereka menyeberang jalan raya besar walaupun dibawa jejantas berhampiran Asia City dengan Center Point Kota Kinabalu.

Pelik tapi benar lenca pemandangan seharian di Kota Kinabalu terlalu banyak gelagat orang ramai tanpa menghiraukan diri mereka menjadi tumpuan mata memandang bagaikan program ditonton  umpama filem star. 

Bagi sebilangan penduduk negeri ini mereka cuma selamba memerhati perilaku wanita dikhalayak ramai, namun tidak banyak yang berubah atau dilakukan oleh warga Sabah menonton kejadian berlaku didepan mata.

Apapun pandangan mata jelajah Kota Kinabalu hanya pemimpin bertanggongjawab menyelesaikan masaalah yang rumit ditangani berikutan golongan terlibat bijak melarikan diri jika dipantau pihak kerajaan sepanjang hari berkekalan.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga  didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus  penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan