Ahad, 7 Januari 2024

MEDIA TERKINI BUKAN AKBAR BAHARU

Oleh. Koijul Hairol

Sabah. Sejarah paparan Akbar Media Terkini Harian bukan lah satu akbar yang terbaharu malah ianya bermula sejak penghujung tahun 1997 tanpa disedari segelintir warga dinegeri ini. 

Akbar ini bukan sahaja 

terkenal di Semananjung Malaysia malah turut dilanggani diluar negara  seperti Singapore dan  Indonesia masa lalu, kini ada golongan yang mengaku tidak mengenali Media Terkini terutama dinegeri Sabah terutama sejak bersiaran  harian entah apa sebab golongan terlibat berbuat serupa.

Media Terkini masa mingguan dahulu bukan sahaja dilanggani penjual perubatan tradisional malah ada juga artis Sabahan turut melanggani pengiklanan akbar ini, selain dari itu tokoh tokoh dan ahli parti politik juga menjadi sebahagian  dari  pelanggan akbar ini masa bersiaran mingguan namun kini mereka sukar untuk dihubungi setiap hari.

Akbar Media Terkini Harian terus melangkah dalam penyiaran Bahasa Melayu tanpa menghiraukan tekanan golongan yang tidak mengenang segala khidmat  kami  semasa bersiaran mingguan dahulu,  ini lah cabaran didalam industri penyiaran jika melangkah lebih jauh bersiaran harian pasti ada sahaja yang cuba menafikan mengenalinya  walaupun semua data penyiaran sejak 1997 tersimpan dalam rekod akbar kami.

Sesungguhnya akbar ini memiliki data penyiaran sejak 1997 sehingga kini walaupun ramai pelanggan lama menafikan mengenali Akbar ini namun ianya tetap didalam data persiaran, kepada warga Malaysia, Indonesia, Singapore dan Asia amnya slot ruangan persiaran sentiasa ada setiap hari jika ada tempahan dibuat bagi siaran rasmi kami.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus  penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan