Ahad, 28 Januari 2024

RAMAI WARGA MEROKOK DITEMPAT AWAM

Oleh. Williem Anak Lagau 

Sabah.  Isu merokok ditempat awam dilaporkan berpunca dari ramai warga bersekongkol warga asing dan PATI yang berdagang rokok seludup kenegeri ini.

Perokok ditempat orang awam bukan sahaja tidak menghormati orang ramai  malah melawan sesiapa sahaja menegur mereka ditempat awam, ini menimbulkan kerisauan orang ramai yang tidak merokok terutama warga emas serta golongan bergejala diseluruh  Sabah namun golongan perokok bagai hero ditempat awam. 

Ada juga golongan perokok ini yang suka mencari hal untuk merokok ditempat awam semasa warga emas ramai berada dikawasan tempat awam, malah masaalah merokok ditempat awam bukan perkara baharu dimana ianya berlaku sejak sekian lama akibat didalangi warga asing raja rokok seludup tegas warga Sabah.

Pelancong ke Sabah wajar berwaspada serta perlu mengenali orang asing dengan penduduk Sabahan secara terperinci berikutan ada yang pegang dokumen namun lari lintang pukang bila operasi bersepadu berjalan, ianya dilaporkan dokumen terbang sekadar mencari kerja dikilang kilang kecil amnya kedai kedai kecil yang terletak dikawasan terpencil tanpa dihirau sebilangan warga yang melihatnya.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan