Jumaat, 12 Januari 2024

PARTI BARU TERSEBAR LUAS

Oleh. Sengat Tengking

Sabah. Sejak penghujung tahun lepas dan hingga hari ini suara suara rakyat mengharap dua parti baharu yang telah didaftarkan mendapat kelulusan bagi sama sama berjuang dalam PRN akan datang.

Diantara parti yang menjadi sebutan rakyat masa kini ialah PARTI IMPIAN SABAH dan PARTI BANGSA ORANG SABAH sangat bersemangat penduduk Sabah membicarakan kedua dua parti berkenaan dimana juga bertemu setiap hari.

Ketika ditanya orang Sabah siapakah teraju pemimpin nya ramai yang enggan mengulas lebih lanjut mengenai parti tersebut melainkan mereka meminta semua bersabar menunggu parti tersebut, mungkin kah parti tersebut sudah mendapat sijil kelulusan hanya Presiden Parti sahaja yang boleh mengumumkan serta melancarkan parti mereka jika sudah bersedia bagi mengumumkan kepada seluruh penduduk Sabah. 

Kemana kah halatuju perjuangan parti tersebut dalam PRN Sabah akan datang ianya bakal ditentukan Presiden masing masing, hendak menyertai Gabungan Parti Parti Sabahan atau mendokong parti parti BN, PH mahupun bersama WARISAN dan KDM demi merancak seluruh politik Sabahan.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus  penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan