Sabtu, 6 Januari 2024

BAGAIMANA SABAH TANPA KAWALAN KETAT

"SELAMATKAH SABAH TANPA KAWALAN KETAT ESSCOM DAN PERINTAH BERKURUNG KAWASAN PANTAI TIMUR SABAH" 
Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sabah. Diambang tahun baru 2024 adakah negeri Sabah selamat  berkekalan jika dihentikan kawalan ketat perintah berkurung dan Esscom  pantai timur ditutup serta merta, persoalan ini disuarakan kumpulan pesara Tentera Sabah dalam permulaan tahun baharu berikutan pergolakan politik tidak menentu dalan Sabah serta parti Malaysia masa kini.

Ramai bekas Tentera Sabah hairan percaturan politik dalam negeri ini masih terus bermain dengan isu isu latar belakang parti dari luar Sabah walaupun dipimpin oleh anak watan Sabah sendiri, sebaliknya mereka tidak nampak kegusaran keselamatan Sabah yang  pernah diserang pengganas dari luar seperti Tragedi Tonduoh yang meletak perintah berkurung sehingga hari ini.

Tentera dan Polis mengawal ketat pantai timur Sabah setiap hari dalam kawasan ESSCOM sehingga hari ini sehingga menghalang pencerobohan pengganas dari luar negeri, namun ada pemain politik terus memainkan isu politik Sabah untuk Sabah dengan memperkasa  GRS demi kepentingan masa depan negeri sedangkan Tentera dan Polis berkampung dipantau timur Sabah demi keselamatan.

Menurut bekas bekas Tentera SABAH, hentikan retorik politik Sabah untuk Sabah selagi kita bernaung satu Malaysia disamping keselamatan Sabah memerlukan pengawasan pasukan Tentera dan Polis Malaysia, warga Sabah perlu diberi kebebasan memilih parti politik yang mereka rasakan mampu membela ekonomi dan keselamatan tanah air mereka dari ancaman pengganas yang kini menyepi dinegara jiran.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus  penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan