Jumaat, 19 Januari 2024

AMERIKA BAGAI TERCABAŔ HOUTHI?

"Houthi Bagai Mencabar Kedudukan Amerika Syarikat Di Laut Merah" 

Oleh. Huzera Ben  


 Yaman. Siapa menduga Amerika Syarikat yang bersekongkol dengan Israel  ada yang sanggup menentangnya  dimasa kini tanpa gentar dengan kecanggihan jentera perang serta persenjataan diluar kemampuan negara negara serantau. 

Pejuang HOUTHI dilaporkan langsung tidak gentar dengan serangan tentera Amerika Syarikat Di Laut Merah dan Laut Aden walaupun dilihat mampu mengorbankan nyawa mereka, ia seolah olah mampu menghadapi atau menentang keupayaan tentera Amerika Syarikat berperang dengan mereka walaupun dunia tahu kekurangan upaya mereka didalam peperangan. 

Apakah kesudahan perang Amerika Syarikat penyokong Israel masa kini mendepani serangan HOUTHI di laut Merah amnya laut Aden yang kian mengganas, perampokan juga dilaporkan kerap berlaku dikawasan tersebut melibatkan lanun yang tidak diketahui berasal dari negara mana  berikutan majoriti mereka bertopeng.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan  niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan