Rabu, 31 Januari 2024

SELANGKAH SEMINGGU

"Masaalah Dalam Negeri Tidak Akan Selesai Selagi Tidak Ada Permaufakatan Bagi Mempamerkan Masaalah Sekeliling Sebagai Tontonan Umum Didalam Dan Luar Negara" 

Oleh. Williem Anak Lagau

Isu jalan raya berlubang yang ditanam pokok pisang hanya sesuai peringatan namun tidak membolehkan ianya bakal diperbaiki tanpa dipohon peruntukan pembaikan dari kerajaan.

Ini hanya dilakukan warga Sabah sebagai satu peringatan semua pengguna jalan raya agar memperlahankan kenderaan mereka setiap kali melintasi sepanjang jalan raya berkenaan demi mengelak kemalangan sahaja.

Apapun semua pegawai kerajaan diperingkat bawahan perlu proaktif dalam melihat segala kerosakan prasarana yang dibuat kerajaan supaya ianya dapat diperbaiki secepat yang boleh pada masa akan datang.  


FREKUENSI RADIO AMATHUR PERLU KAWALAN 

Oleh. Gifkir Aming

Sabah. Ramai warga dalam negeri ini  terkilan wujud rakyat yang diragui memeg
ang Radio berfrekuensi entah dimana mereka 

 berkerja sehingga menggunakan radio seumpama setiap hari. 

Pengguna radio berfrekuensi  juga sangat menghairankan berikutan cara mereka bertutur sukar difahami mirip bahasa asing namun tidak diberi perhatian bagi pemantauan pihak berkuasa ujar sebilangan penduduk Sabah hari ini.

Kebimbangan orang Sabah masa kini adalah penjualan rokok seludup yang merugikan kerajaan tanpa sebarang cukai setiap masa, amat membimbangkan jika pembawa Radio Berfrekuensi ini menjadi TONTO melindungi penyeludupan rokok amnya bahan terlarang yang dimonopoli warga asing di Sabah.

Orang asli Sabah juga harus menjauhi pembelian rokok seludup terutama yang berjawatan dengan kerajaan negeri Sabah sebagai contoh teladan orang awam sama sama menjauhi ROKOK SELUDUP demi nama baik Sabah.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan