Isnin, 22 Januari 2024

MENGAPA NEGARA ISLAM TIDAK SEBULU?

"Para Pejuang Islam Yang BerMati Matian Melawan Tentera Amerika Syarikat Sekutu Israel  Bagi Mempertahankan Seluruh Negara Islam Masa Ini, sungguh pelik berikutan ada beberapa pemerintah  negara Islam sekitar mendakwa pejuang Islam terlibat adalah sekutu kumpulan Pengganas sedangkan mereka penentang penindasan negara negara Islam" 

Oleh. Huzera Ben

Iran. Langkah disusun permaufakatan antara  Hamas, Hizbollah, AlQassam dan terkini dilaporkan Pejuang HOUTHI gagah berani sanggup menentang Amerika Syarikat, namun ada juga pemimpin negara Islam yang menggelar pejuang terlibat sebagai Militan entah mengapa ada sahaja perbalahan sesama mereka.

Kepimpinan sebilangan kecil negara Islam di timur tengah menghalang pejuang yang menentang kezaliman Israel dan sekutunya menimbulkan persoalan status perjuangan mereka, amat jelas usaha Hamas Hizbollah AlQassam dengan mula menjalinkan usaha bersama Houthi bagi menentang Israel  dan sekutunya yang menzalimi rakyat Gaza Plastine sejak sekian lama.

Israel yang dilaporkan mula menyerang beberapa persempadanan negara negara Islam berhampiran Lubnan, Syria serta beberapa sempadan berhampiran, keganasan yang dipamerkan oleh Zionis Israel jelas tidak ada negara yang berani menentang mereka sehingga lah Hamas, Hizbollah, AlQassam dan kini usahasama dengan Houthi.

Apapun situasi seumpama perlu dibincangkan bersama seluruh negara Islam agar tidak ditindas oleh Israel dan sesiapa juga sekutunya dalam jangkamasa panjang ungkap jurucakap pejuang tersebut.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus  penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan