Selasa, 23 Januari 2024

SETAPAK LANGKAH

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Jelajah dibeberapa daerah dalam Sabah perlu berwaspada berikutan ada laporan wujud geng langgar individu jika berseorangan dibandar mahupun pekan amnya dalam seseorang  berjalan. 

Golongan terlibat juga dipercayai warga asing yang tinggal didalam negeri tersebut tanpa diketahui apa motif mereka melakukan kegiatan seumpama, dalam konteks tersebut pengunjung ke Sabah harus berhati hati setiap hari agar tidak menjadi mangsa mereka dalam jangkamasa panjang.

IKLAH TAMPAL TEPI JALAN

Oleh. Koijul Hairol

Sabah. Pelbagai Perniagaan dalam negeri ini jarang berurusan dengan  pengiklanan akbar akbar tempatan berlesen sejak bertahun lalu, sebaliknya mereka (golongan peniaga)  lebih tertumpu kepada pengiklanan dilaman sosial serta pengiklanan lekat tampal dipokok kayu, dinding kedai serta dinding Bus Stop menjadi pilihan mereka sebilangan peniaga Sabah. 

Tidak hairan lah hampir setiap hari pelbagai iklan tampal memenuhi dinding kedai, dinding Bus Stop dan setiap pokok kayu serta tiang lampu dipasang peniaga dan pekerja suruhan mereka sebagai mempromosi percuma urusniaga mereka.

Semua iklan tampal sebaik sahaja tertanggal dan jatuh ketanah ianya terus menjadi sampah sarap yang terpaksa dibersihkan oleh tukang sapu yang dibayar gaji oleh agensi kerajaan  Sabah setiap bulan akibat iklan tampal peniaga Sabah.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan