Ahad, 14 Januari 2024

ISRAEL MUNGKIN DITENTANG HOUTHI

"Pemimpin HOUTHI dijangka bakal menggerak seluruh asetnya  membantu Hamas dan Sekutunya, bagi menentang Rejim Zionis Israel dalam 
masa terdekat jika Israel tidak menghentikan serangan terhadap rakyat Plastine" 

Oleh. Huzera Ben 

Yaman. ISRAEL yang dilapor angkuh dan sombong walaupun sedang dibicarakan oleh ICJ masa kini terus menyerang Gaza dan persempadanan Ramailah mungkin akan diserang pemimpin HOUTHI  dalam masa terdekat ini. 

Ini disuarakan beberapa pemimpin kanan Houthi sebagai tindak balas terhadap keangkuhan Israel terus menyerang, membunuh serta menangkap rakyat Plastine yang ada persaudaraan kepimpinan pejuang Hamas dan Sekutunya.

Sehingga hari ini bukan sahaja ramai ditangkap dan terbunuh serta cedera dalam serangan Israel dibumi Gaza serta Sempadan Ramallah malah Israel terus rakus merobohkan bangunan dikawasan persempadanan Gaza tanpa alasan yang kukuh.

Menurut kepimpinan Houthi  Israel perlu diajar dengan seluruh kepimpinan umat Islam walaupun mereka dibela oleh kerajaan Amerika Syarikat sama penuh kezaliman lapor mereka penuh kesal,  sudah sampai masa nya seluruh umat Islam wajar bersatu mempertahankan warganya disamping bumi kediaman mereka dari dirampas kepimpinan zionis tidak berperikemanusiaan ujar mereka.

Kepimpinan Houthi adalah diantara penuh keberanian melawan ketenteraan Amerika Syarikat dikawasan Laut Merah, pasukan tersebut memiliki senjata yang  canggih penuh berkeupayaan walau apapun langkah pihak tentera negara lawan jelas mereka.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan