Ahad, 21 Januari 2024

PELIK TAHANAN PERANG BOLEH MELUKIS?

"Rasa Pelik Paparan Tentera Israel Semua Tahanan Pejuang Hamas Di terowong Bawah Tanah Bebas Melukis Dan Ditinggalkan Dalam Bilek Tahanan, Sedangkan Setiap Tahanan Perang Tidak Ada Keistimewaan Langsung Didalam Sel Tahanan Perang Bagai Tidak Masuk Akal" 

 Oleh. Huzera Ben 

Plastine. Pencerobohan Tentera Israel dilaporkan dalam TEROWONG HAMAS menimbulkan persoalan berikutan penemuan beberapa keping LUKISAN didalam bilik tahanan bawah tanah TEROWONG bagai tidak masuk Akal, setiap tahanan dalam peperangan tidak mungkin dibebaskan melukis dibilik tahanan dengan penuh kawalan ketat namun tentera zionis Israel pula mengiyakan nya tanpa sebarang alasan kukuh dibuat. 

Tentera Zionis Israel juga mendakwa telah menceroboh masuk kedalam beberapa Terowong Pejuang Hamas, Hizbollah dan AlQassam namun terlalu samar gambaran pengakuan yang dipaparkan, sebaliknya kemampuan serangan pejuang Hamas dan sekutunya melawan zionis Israel cukup tinggi sehingga zionis Israel hanya mampu melihat serta membunuh rakyat Plastine sahaja. 

Menurut penduduk Plastine, ramai tentera sukarelawan yang diupah Israel menyerang pejuang Hamas dan Sekutunya gagal melawan dan terpaksa bersembunyi didalam bangunan dalam kawalan Hamas dengan menukar pakaian demi keselamatan, namun ada juga yang berjaya ditawan oleh pejuang Hamas sebagai bahan bukti bahawa Zionis Israel bukan lah pasukan Tentera yang terlatih melainkan hanya bergantung kepada bantuan Amerika Syarikat melawan musuh.

Sehingga berita ini ditulis hanya orang awam Plastine sahaja yang sentiasa dilihat oleh tentera Zionis Israel sebagai sasaran bunuh mereka, tidak hairan lah bangunan dan penduduk Plastine sudah banyak yang musnah dan terbunuh namun Hamas dan Sekutunya masih terus berperang dengan Israel.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus  penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan