Rabu, 24 Januari 2024

PEJUANG ISLAM BERANI NAMUN DIBANTAH

"Houthi Merupakan Sebuah Pasukan Pejuang Dilaporkan Islam Yang Berani Mendepani Sekutu Israel Dilaut Merah Yakni Amerika Syar
ikat Yang Berteknologi Tinggi Didalam Peperangan" 

Oleh. Huzera Ben 

Yaman. Dalam kesiapsiagaan Pejuang Houthi mmendepani siapapun pemilik kapal  sekutu Israel melintasi Laut Merah pasti mereka tawan atau serang tanpa sebarang amaran atau peringatan sebagai tindak balas keatas kerakusan Israel membunuh rakyat Plastine  dibumi Gaza. 

Disebalik keberanian  Houthi menentang setiap bersekutu dengan Israel ada juga pemerintah negara Islam melebelkan Houthi sebagai PENGGANAS, amat mengejutkan mengapa ada juga negara Islam sanggup bermusuh dengan pejuang seberani Houthi menyerang di Laut Merah.

Sebaliknya negara Islam menentang Houthi langsung tidak berani menentang Israel mahupun Amerika Syarikat serta sekutu rapat mereka, tidak hairan lah beberapa negara Islam disekitar Arab cuba dikuasai Israel dan sekutu mereka dengan alasan dijadikan persembunyian  Hamas dan Sekutunya.

Sehingga berita ini ditulis hanya pejuang Houthi sahaja yang kerap menyerang sasaran di Laut Merah yang menjadi laluan utama kapal kapal kargo pedagang asing, malah Houthi juga dilaporkan memiliki pengalaman perang didarat dengan pelbagai teknik walaupun dalam jangka masa yang lama mereka mampu bertahan.

Apapun hanya umat Islam sahaja yang mampu menghuraikan mengapakah mereka tidak bersatu dalam peperangan menentang Israel serta sekutunya sampai kehari ini diseluruh Dunia.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus  penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan