Jumaat, 12 Januari 2024

SEJAUH MANA PEMIMPIN PARTI MESRA RAKYAT?

(Gambar Sekadar Hiasan) 
Oleh. Jusupi Anak Kurdi/Norsham Haji Tukirin 

Sabah. Aktivis politik negeri ini bersuara sejauh manakah pemimpin parti politik setiap dewan undangan negeri ini benar benar berkhidmat prihatin seluruh rakyat Sabah didalam kawasaan mereka sepanjang tahun.

Pelbagai pemimpin parti politik setiap bahagian bagi meraih sokongan rakyat jelata dikawasan yang mereka wakili namun bukan muda juga mereka mendekati rakyat jelata, malah ada pemimpin parti politik yang hanya berjumpa penduduk ketika pilihan raya sahaja sedangkan setiap penduduk mengharapkan orang politik membela seluruh rakyat. 

Menurut rakyat jelata Sabah pula, terlalu ramai ahli parti politik yang suka menabur janji kepada rakyat namun sampai  pilihan raya semula penggal berikut semua janji kosong, anehnya ahli parti politik seumpama masih dipelihara parti diperingkat satu satu bahagian tanpa berani mengungkitnya dengan balasan rakyat  calon parti terlibat kalah dalam pilihan raya.

Kru jejak Media Terkini Malaysia yang berusaha menemui rakyat jelata dimaklumkan ada orang parti politik  berjuang bukan untuk rakyat sebaliknya memburu jawatan untuknya sahaja, sebaliknya selepas mendapat jawatan untuknya rakyat dan sahabat yang membantu parti politiknya terus dilupakan apa tak lagi menghulur sebarang bantuan jauh sekali tegas mereka.

Tidak hairan lah ada orang parti politik enggan menjawab kru akbar menghubungi mereka bertanyakan isu isu dikawasan tanggongjawab sejak tahun lepas, rakyat Sabah yakin akan ada pemimpin yang benar benar berjuang untuk rakyat menjelang pilihan raya negeri akan datang khususnya pemimpin yang memahami naluri rakyat asli Sabah ujar mereka. 







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus  penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan