Selasa, 9 Januari 2024

SOROTAN SABAH SEMINGGU

Oleh. Williem Anak Lagau 

Sabah. Jika berjalan kawasan Parlimen S
Sepanggar pasti mata dihidang sampah saraf terbiar keliling bangunan perniagaan tanpa dipantau pihak berkuasa, tidak cukup dengan sam
lah muncul pula samseng cuba melanggar orang hendak cari gaduh dipercayai orang asing bagai satu kebimbangan warga pelancong setempat. 

Selain dari itu satu lagi masaalah adalah isu bus stop diperlakukan terminal tetap sehingga menutup laluan kenderaan lain dijalan utama, ianya juga terbiar begitu sahaja tanpa pihak penguatkuasa memantaunya setiap hari sehingga menjadi kemarahan setiap pengguna jalan raya setempat.

 Ada juga pemandu lori dilaporkan tidak memperkemaskan penutup lori mereka yang bermuatan berat sehingga menakutkan pemandu kenderaan lain mendekati lori terlibat, ini lah yang menjadi masaalah seluruh kawasan Parlimen Sepanggar yang terdiri dari tiga kerusi Dewan Undangan Negeri  iaitu N.18 Inanam, N. 17 Darau dan N. 16 Kerambunai majoriti kawasan bumiputera jelas penduduk setempat.

Dalam isu ini semua pihak berkuasa, pemimpin kerajaan, pemimpin parti politik sama sama turun padang  membuat pemantauan keatas semua masaalah yang berlaku agar tidak menyakiti mata rakyat jelata dan pelancong memandangnya.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus  penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan