Khamis, 18 Januari 2024

PATI DAN PEMERDAGANGAN ORANG SAMA DIBENTERAS

"Antara Pemerdagangan Orang Dan Pendatang Asing Tanpa Izin Yang Mana Dibenteras Zero Dahulu?"

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sabah. Warga dalam negeri ini ada terdapat dua pilihan membasmi  Pendatang Asing Tanpa Izin atau mencegah kehadiran Pemerdagangan Orang yang dilaporkan dilaporkan sejak hari hari kebelakangan ini soal orang ramai.

Ada juga orang berpandangan Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) lebih keutamaan dibenteras habis habisan bagi mengelak tanah air dipenuhi golongan mereka, Pati juga sangat membimbangkan jika terlalu banyak dalam sebilangan negeri khususnya bagi kawasan yang terlibat berhampiran sempadan negara negara jiran. 

Kebanyakan  penduduk Sabah yang ditemui sekadar mengetahui isu PATI bila ditanya kru Media Terkini hari ini walaupun sekeliling mereka mendakwa ramai rakyat negara jiran tapi buat tak kisah sahaja, menurut mereka lagi ingatkan Sabah sudah bersih dari kebanjiran PATI masa kini memandangkan orang asing yang ada dinegeri ini su

Menurut  beberapa aktivis masyarakat tempatan, negeri seperti Sabah mudah terdedah dengan kemasukan Pendatang Asing Tanpa Izin jika warganya kurang berwaspada memantau PATI, tidak hairan lah jika ada segelintir warga yang sanggup bersekongkol melindungi PATI demi mengaut sesuatu keuntungan dalam masa panjang golongan terlibat berselindung dikawasan kediaman mereka. 







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan