Sabtu, 1 Jun 2024

PELAN GENCATAN SENJATA BAGAI TIDAK MENJADI?

Oleh. Huzera Ben 

Gaza. Pelan gencatan senjata yang dicanang Israel bagai tak akan menjadi berikutan ada sahaja serangan bedilan oleh tentera zionis Israel di Gaza dan Rafah dalam bulan June 2024 ini. 

Pengumuman gencatan senjata serta rancangan bertukar pembebasan tahanan antara rakyat Plastine dan warga Israel bukan muda dilaksanakan, selagi Tentera Zionis Israel TIDAK menghentikan serangan keatas rakyat Gaza dan Rafah selagi itu Hamas dan Para Sekutunya tidak menyerah melawan Israel. 

Negara kuasa kuasa besar seperti Amerika Syarikat wajar bertindak memberi tekanan keras terhadap Israel jika berhasrat menamatkan perang dibumi Plastine, jika dunia hanya menonton dan bersuara lantang tanpa sebarang tindakan mahupun tekanan keatas Zionis Israel selagi itu Israel akan terus membunuh siapa juga sasaran mereka.

Sehingga berita ini ditulis serangan Zionis Israel Keatas rakyat Plastine di Rafah dan Gaza terus dilakukan tentera Israel, tidak ada tanda tanda mahu menghentikan serangan tersebut dengan alasan memburu pejuang Hamas, Hizbollah dan AlQassam.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran, pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan