Isnin, 3 Jun 2024

PEJUANG HIZBOLLAH DAN SEKUTU TIDAK TUNDUK ISRAEL

Oleh. Huzera Ben 

Lubnan. Pemimpin pejuang Hizbollah serta sekutunya tidak pernah tunduk dengan zio

nie Israel walaupun ancaman mahu menghancur seluruh Gaza dan Rafah. 

Kekejaman tentera

zionis Israel yang melakukan pengusiran rakyat Plastine di Rafah jelas tidak berperikemanusiaan, malah perbuatan mereka tidak ubah merampas setiap inci tanah rakyat Plastine dikawasan Rafah dan Gaza bagai jauh sekali memerangi setiap pejuang Hamas dan sekutunya ujar warga Plastine.

 Antara persoalan serangan Israel ialah mengebom hospital, rumah rumah penduduk Plastine,  serta menyasarkan kanak kanak  warga Plastine Dihalaman Rumah mereka di Gaza dan Rafah, tidak mungkin  tentera perang yang memiliki peralatan canggih  gagal mengesan sasaran seperti pejuang Hamas, Hizbollah dan AlQassam yang dilaporkan musuh Israel.

Semua perjuangan Israel bagaikan tidak masuk akal dalam konteks jentera perang sampai gagal mengesan musuh sebenar mereka, tidak hairan lah jika sasaran Tentera Israel  semuanya tersasar jauh kepada orang awam penduduk asli orang Plastine yang tiada kaitan dengan pejuang Hamas dan para sekutu mereka disuatu ketika nanti.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan