Rabu, 12 Jun 2024

AKBAR HARIAN SENSASI TERUS BERSAING

Ketabahan penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Malaysia yang terus bersaing dipersada penyiaran dan pengiklanan sehingga kehari ini.

Media Terkini Harian Malaysia yang di ilhamkan oleh Dato' Azhar Haji Omar pada 1997 dahulu akbar bercetak dwi mingguan dan berwajah mingguan, siapa menduga ianya mampu bertahan sehingga kehari ini bersiaran secara harian hasil usaha para petugas lama dari Sarawak Kuala Lumpur dan Sabah.

Sememangnya cabaran akbar ini cukup sengit sehingga ada yang cuba menidak kesinambungan setiap hari, ada juga masyarakat berpura pura tidak mengenali akbar ini walau kru akbar ini dihadapan mereka sehingga diperkenalkan PRESS PERAKUAN AKBAR MEDIA TERKINI didepan mata. 

Untuk rekod warga lama didalam kumpulan Dato' Azhar Haji Omar nadi penggerak Media Terkini Harian sehingga hari ini ialah. Basron Kirwan, Joupis Anak Lagau, Williem Anak Lagau dan En. Arman Karim @ Doriso yang terus menghidupkan akbar ini.

Nadi penggerak Media Terkini  Harian Malaysia sampai luar negara masa kini ialah HELARY SUKIONO, NORSHAM HAJI TUKIRIN, LENNY NOOR ANAK ABDULLAH @ GEORGE, JUSUPI ANAK KURDI, GIFKIR AMING, KOIJUL HAIROL, TEDUNG SELAR dan HUZERA BEN membantu mempromosi dipersada antara bangsa walaupun dianggap kerdil dalam beberapa negeri dalam Malaysia.

Media Terkini Harian mengharapkan sokongan semua negeri negeri didalam Malaysia sebagai wadah penyiaran kekal Anak Peneroka sejak tahun 1997 dan berkekalan konsep nya sehingga hari ini. Penolong Pengarang




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan