Selasa, 11 Jun 2024

ISU RUMIT TIADA PENGHUJUNG

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Lambakan peminta sedekah menggunakan kanak kanak kecil bagai tiada penghujung bagi negeri Sabah.

Kumpulan terlibat yang dilaporkan dari rakyat tidak bernegara juga sangat mengejutkan rakyat Malaysia keseluruhan nya bagaimana terjadi mereka tidak bernegara.

Menurut orang asal Sabah yang dihubungi, mereka pun hairan bagaimana wujud manusia tidak bernegara disetiap negeri, setiap etnik kaum dalam negeri Sabah dan Malaysia amnya pasti ada asal kampung halaman atau negeri asal mereka berdasarkan keturunan nya. 

Dalam isu rakyat yang dilaporkan tidak bernegara melambak meminta sedekah semua pihak perlu menyiasat agar tidak ada yang mengambil kesempatan dalam isu tersebut, antaranya golongan Pendatang Tanpa Izin yang memasuki Sabah dan terus menyamar sebagai Rakyat Sabah Tidak Bernegara bagaimana mengesan jika mereka memiliki loghat yang sama ujar orang asli Sabah.

Kebimbangan orang asli Sabah berhubung PATI besar kemungkinan akan mengaku rakyat yang tidak bernegara jika tidak ada siasatan dijalankan lebih terperinci, jika ini tidak disiasat majoriti pendatang asing tanpa izin bakal menggelarkan diri mereka selaku keturunan rakyat tidak bernegara dimasa hadapan.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan