Selasa, 18 Jun 2024

GHAIRAH BERPARTI ADA HAMPIR TERPEDAYA

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Akibat ghairah berparti politik sendiri sekumpulan warga Sabah hampir terpedaya dengan sebuah parti politik yang ditolak pendaftaran nya. 

Kejadian tersebut terbongkar sebaik seorang yang terlibat cuba mengambil alih parti berkenaan menghubungi Media Terkini bagi mendapat bamtuan merujuk kelulusan parti terlibat, sebaik Media Terkini merujuk seorang petugas dipejabat pendaftar pertubuhan (enggan disebut nama) memberitahu parti berkenaan telah ditolak pendaftaran nya.

Kumpulan warga Sabah yang  bersungguh sungguh mengambilalih parti berkenaan keciwa, berikutan pemiliknya tidak berterus terang dengan isu parti yang ditolak pendaftaran nya. 

Sehubungan dengan pendedahan ini rakyat Malaysia di Sabah dan Sarawak perlu berwaspada dengan parti politik yang belum berdaftar, dipercayai wujud golongan yang mencari  keuntungan diatas angin walaupun parti yang mereka buat belum ada kelulusan Sijil Pendaftaran nya.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar  ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan