Ahad, 30 Jun 2024

SIAPA TAWAN JIWA RAKYAT SABAH

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sabah. Dalam mendepani prn Sabah akan datang siapa pilihan seluruh warga dinegeri ini?, persoalan ini disuarakan oleh pen

duduk negeri ini sebagai menyuarakan halatuju  kepimpinan parti parti politik pada masa akan datang. 
Parti parti politik tempatan Sabah dan parti parti gabungan dari Semananjung Malaysia bakal menentu pilihan gabungan mereka didalam pilihan raya negeri akan datang, namun adakah warga Sabah mampu memilih parti politik berpusat di Semananjung Malaysia atau mereka memilih bersama dengan parti parti gabungan didalam negeri Sabah.

Isu ini hanya terungkai selepas pilihan raya  Sabah jika pemimpin parti politik kurang mendampingi rakyat jelata terutama kawasan luar bandar, tidak hairan lah terlalu sukar satu satu parti politik masa kini  mampu membentuk kerajaan tanpa gabungan berikutan terlalu ramai rakyat jelata keciwa pada parti politik tempatan.

Sehingga masa kini ramai pemimpin parti politik dilaporkan warga desa tidak menemui mereka sepanjang menjadi wakil rakyat dikawasan yang mereka menangi, ini bakal menjadi peringatan bagi rakyat setempat agar berhati hati dengan memilih calon pada masa pilihan raya demi memastikan pemimpin tiada berpisah pada rakyat.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita, dan memuat iklan niaga didalan akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian  Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan