Rabu, 12 Jun 2024

TEKANAN MENTAL BEPERANG PEJUANG DIGAZA DAN RAFAH

Oleh. Helary Sukiono

Yeruselim. Ramai tentera zionis Israel dilaporkan menghadapi tekanan jiwa setiap kali berperang dengan Pejuang Hamas, Hizbollah dan AlQassam tanpa dirasai Benjamin Netanyahu Perdana Menteri Israel.

Setiap kali pasukan tentera Israrl bertukar pulang pasti dilaporkan ramai yang enggan kembali pada pasukan berperang di Gaza dan Rafah, dipercayai kumpulan terlibat sanggup bunuh diri jika dipaksa kembali berperang di Gaza dan Rafah berikutan tidak tahan tekanan luar biasa sepanjang peperangan di Gaza dan Rafah. 

Antara yang dilaporkan bunuh diri tentera Israel ialah Eliran Mizrah (gambar atas) yang cedra dalam peperangan dengan pejuang hamas lalu terpaksa membunuh diri bila disuruh menyerang semula di Gaza, serangan para pejuang Hamas Hizbollah serta AlQassam cukup menggerunkan bala tentera zionis Israel sehingga ramai yang enggan kembali berperang di Gaza dan Rafah sehingga kehari ini.

Situasi peperangan  di Gaza dan Rafah sehingga kini berdolak dalik dengan tekanan gencatan senjata yang diumum oleh Amerika Syarikat, namun Benjamin Netanyahu terus dengan misinya memerangi pejuang Hamas, Hizbollah dan AlQassam walaupun yang terbunuh adalah rakyat Plastine.

Kebanyakan terbunuh di Gaza dan Rafah bukan Pejuang atau Sekutunya melainkan rakyat Plastine di Gaza dan Rafah, Pejuang Hamas Hizbollah dan AlQasam masih terus berupaya  berperang dengan tentera zionis Israel walau Amerika Syarikat terus membantu persenjataan Israel.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan