Rabu, 5 Jun 2024

ZIONIS ISRAEL PELBAGAI HELAH

Oleh. Huzera Ben

Lubnan. Sejak beberapa negara seluruh dunia melakukan tekanan keatad Israel dalam
perang Gaza dan Rafah, pelbagai tekanan yang Israel lakukan dibumi Gaza dan Rafah  bagai sudah tidak ada lagi kebebasan meniti kehidupan rakyat Plastine di Gaza dan Rafah masa kini.

Tentera Zionis Israel juga mengerahkan sukarelawan bersenjata membuat serbuan dikedai kedai perniagaan dengan alasan memburu pejuang,  mampukah sukarelawan wanita dan lelaki mengesan kumpulan pejuang jika membuat penyamaran yang sukar dikesan tanpa pengalaman perang luar biasa.

Penduduk Plastine di Gaza dan Rafah mendedahkan lelaki dan wanita awam membawa senjata besar setiap hari,  ianya berterusan setiap hari  memeriksa permis kedai sebagai langkah memburu pejuang Hamas dan Sekutunya namun yang terkorban majoriti orang awam ujar mereka.

Apapun usaha Zionis Israel memburu Hamas dilaporkan sukar memandangkan kepakaran pejuang dalam penyamaran dan peperangan cukup tersohor, malah bukan muda mengenali status kumpulan pejuang walau dimana pun mereka berada sudah pasti tidak mampu dikenali jika tidak ada kepakaran menjejaki pejuang Hamas dan sekutunya.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan