Isnin, 17 Jun 2024

KABENIT PERANG ISRAEL BUBAR?

Oleh. Huzera Ben

Lubnan. Dunia dikejutkan dengan tindakan kabenit menteri perang Israel meletak jaw-

atan sebagai ketidakpuasan hati pengurusan Benjamin Netanyahu Perdana Menteri Israel. 

Antara mereka yang meletak jawatan ialah Benny Gantz (gambar atas) dan Gadi Eisenkot (gambar bawah) dilaporkan menteri perang Israel dari 6 orang kini tinggal 4 orang membuatkan ianya tidak berfungsi.

Benjamin Netanyahu dilaporkan bakal bersidang semula bagi pembentukan menteri perangnya yang baharu sebagai langkah beliau memusnahkan Gaza dan Rafah, namun Amerika Syarikat tidak menyokong tindakan ganas memusnahkan bumi Rafah dan Gaza membuatkan negara kuasa kuasa besar mengutuk tajaan perang Israel.

Siapakah pengganti kedua dua menteri perang Israel yang meletak jawatan dan adakah Amerika Syarikat mampu menghalang perlantikan pengganti menteri perang terbabit, satu persoalan yang memberi tekanan kepada Benjamin Netanyahu Perdana Menteri  Israel dalam langkah mengekalkan agenda perang beliau terhadap bumi Rafah dan Gaza ujar warga Plastine.

Sehingga berita ini ditulis belum ada perlantikan Benny Gantz dan Gadi Eisenkot sebagai menteri perang Israel, Benjamin Netanyahu juga belum mengadakan mesyuarat bagi melantik menteri perang yang baharu  Israel.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar iini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan