Rabu, 19 Jun 2024

SCIMMER DILAMAN SOSIAL LARIS

Oleh. Mat Qyyem Hezemi Hamid

Kuala Lumpur. Sebut sahaja pelbagai tawaran dilaman sosial dunia saling berebut warga berusia melanggani nya, antara yang dikejar hadiah wang dollar, kereta mewah, menjadi teman sehidup semati, perniagaan jutaan dollar serta jongkong emas.

Sebaik sahaja laman sosial ini tersebar didalam laman sosial ratusan orang melanggani nya dalam sehari tanpa ada seorangpun berfikir mengapa melanggani orang belum ditemui, bayangkan berapa pelanggan diperdaya sepanjang masa dalam 30 hari  dalam dan luar negara sudah pasti Scimmer mampu meraih keuntungan luar biasa jika terkumpul sepanjang setahun lamanya.

Terlalu banyak teknik scimmer memerangkap setiap orang yang kurang kewaspadaan mengelak dari terjerat pengaruh laman sosial tidak dikemali, akhirnya setiap yang terjerat akan kerugian puluhan ribu, ratusan ribu malah ada yang sampai jutaan ringgit tanpa melihat peringatan kerajaan dan pasukan keselamatan disetiap akbar harian sepanjang masa.

Malah majoriti yang tertipu dilaporkan tidak pernah membaca peringatan disetiap akbar berlesen harian dalam dan luar negara akibat melayari laman sosial yang pantas, sebaik golongan terlibat tertipu kerugian terlalu banyak baharu sedar dan melanggani  akbar harian yang penuh etika penyiaran disamping menepati garis penyiaran yang ditetapkan.



Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan