Jumaat, 21 Jun 2024

JEJAK SEMINGGU

Oleh. Mat Qyyem Hazemi Hamid 

Sabah. Kisah perjalanan dalam negeri ini merungkai peminta sedekah berkumpulan terlalu ramai bercampur campur dilaporkan pelancong dan orang asing bagai generasi warga Sabah gagal mengenali mereka.

Langkah masa meminta sedekah mirip orang cacat sehingga muda mendapat RM5 hingga RM10 seorang penderma dari awal pagi hingga kepetang, sebaliknya ketika berjalan kaki menyeberang jalan raya besar lancar langkah perjalanan mereka tanpa berfungsi tongkat yang dibawa ujar orang ramai yang ditemui. 

Ada juga peminta sedekah dipercayai golongan pelancong langsung tidak boleh berbahasa Melayu namun berani sekadar menghulur tapak tangan sahaja, golongan terlibat juga sentiasa mendapat simpati orang Sabah tanpa ada yang bertanya siapa dan dari mana para peminta sedekah ini lapor orang tempatan.

Apapun pendedahan ini sekadar memberi peringatan kepada semua orang Sabah supaya berjaga jaga dengan peminta sedekah orang asing serta golongan pelancong demi meraih keuntungan bersih tiap hari.




 NOTIS 

Warga Sabah yang memperolehi maklumat SUNGAI KAWASAN MEREKA yang semak samun serta kotor tanpa pembersihan pihak berkuasa tempatan lebih 5 tahun  jangan membiarkan nya.

Anda yang prihatin dikawasan perkampungan kediaman anda boleh menyalurkan kepada kami setiap hari masa pejabat ditalian 01138554026 atau 0194827829






Nota. Dilarang  membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan