Khamis, 6 Jun 2024

PEMANDU LAWAN ARUS MEMBIMBANGKAN

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sabah. Ramai yang sekadar menonton para pemandu yang bergerak dalam pemanduan melawan arus umpama satu hiburan mereka yang menonton hampir setiap hari. 

Perbuatan memandu melawan arus bukan sahaja kenderaan roda empat malah lebih banyak motorsikal yang melakukan pemanduan seumpama, gaya pemanduan serupa sekadar menjadi tontonan ramai bagi sebilangan penduduk Sabah walaupun dalam hati sebilangan mereka geram tidak terkata. 

Pemandu melawan arus bukan perkara baharu didalam  negeri Sabah malah bertahun tahun sudah tanpa mengira usia namun masih tidak wujud kesedaran, anehnya semua pemanduan melawan arus masih mendabik dada bila ditenung masyarakat sekeliling tanpa mengakui kesalahan mereka walaupun ada yang sudah bercucu.

Sampai bila kah pemandu melawan arus ini mampu menyedari kesalahan mereka serta menghentikan perbuatan merugikan mereka sendiri,  golongan pemandu melawan arus dijalan raya juga hanya melakukan nya ketika  tidak ada anggota pasukan keselamatan bertugas dikawasan terlibat.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga, didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan, Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan