Selasa, 11 Jun 2024

KUMPULAN HOUTHI TAWAN RISIK ISRAEL AS

Oleh. Helary Sukiono 

Syria. Jabatan perisikan Houthi berjaya menahan berpuluh puluh orang kakitangan PBB yang bercampur dengan perisikan Israel dan Amerika Syarikat di Rafah jelas pejuang  tersebut. 

Pejuang Houthi yang mendapat sokongan dari Iran berkemahiran penuh didalam peperangan, berkemahiran dalam pelbagai teknik intipan sehingga gagal dikesan perisikan Amerika Syarikat dan Israel ujar pejuang Houthi.

Nasib perisikan Amerika Syarikat dan Israel yang ditawan  Houthi sehingga  berita ini ditulis belum ada khabar berita, para pejuang Houthi bukan muda dijejaki kubu pertahanan mereka dimana mereka mampu menguasai lautan merah bagi menawan musuh mereka. 

Keberanian Houthi dilaporkan sangat menggerunkan negara kuasa kuasa besar sehingga masa kini, namun hanya mereka yang bersekongkol dengan zionis Israel sahaja yang diburu pejuang Houthi setiap masa walau dimana juga mereka berada.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita, dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan