Rabu, 12 Jun 2024

SIAPAKAH MEREKA MEMINTA SEDEKAH CARA BERGERAK?

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sabah. Warga asli dalam negeri ini tidak langsung mengenali siapa dan dari mana asal mereka terlalu ramai bergerak meminta sedekah setiap hari konon nya mereka tidak bernegara. 

Kebebasan golongan ter-

libat meminta sedekah cara bergerak  dilaporkan orang asli Sabah sebagai satu kelebihan walaupun majoriti mereka dilaporkan tidak berdokumen, kru Media Terkini yang bertanya sebilangan orang asli Sabah dari mana asal peminta sedekah ini jika benar mereka tidak bernegara satu soalan yang gagal dijawab oleh warga Sabah dekat sini.

Peminta sedekah bebas ini  juga hanya boleh bercakap sepatah dua perkataan bahasa Melayu ia itu DUIT dan MAKAN membuat orang Sabah tertanya tanya siapa semua mereka, misteri bagaimana wujud masa kini manusia dilaporkan tidak memiliki negara sendiri entah nenek moyang mereka berasal dari mana ungkap penduduk Sabah.

Sehingga hari ini belum ada warga Sabah  yang mampu menjelaskan dari mana asal usul peminta sedekah yang dilapor tidak bernegara dengan anak anak kecil berkeliaran bersama tiap hari, ini membimbangkan jika isu pengemis tidak bernegara terus berkeliaran bebas diseluruh negeri Sabah dengan saban tahun anak anak mereka terus bertambah tanpa siasatan lebih lanjut.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita, dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran, dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan