Ahad, 2 Jun 2024

PELAN GENCATAN SENJATA SENJATA TIADA PENGHUJUNG

Oleh. Huzera Ben 

Plastine. Pelan  gencatan senjata antara Hamas dan sekutunya bersama Israel diumumkan Joe Biden Presiden

Amerika Syarikat, namun ianya bagai tidak berpenghujung berikutan tentera Zionis Israel umpama tidak menghiraukan segala pengumuman yang tersiar akbar seluruh dunia.

Gencatan Senjata sudah kerapkali dihebahkan oleh Amerika Syarikat dalam siaran berita dunia namun ianya terus gagal dilaksanakan oleh Israel, bayangkan rakyat Israel dituntut untuk dibebaskan namun penduduk Gaza dan Rafah yang ditahan Israel  langsung tidak dilaksanakan oleh Zionis Israel.

Ini jelas Israel terus mencanangkan gencatan senjata bersama Amerika Syarikat namun kekal meneruskan serangan pengeboman dibumi Gaza dan Rafah, bagaimana mahu meyakini suara Israel yang bercakap gencatan senjata namun langsung enggan melepaskan rakyat Plastine didalam penjara mereka.

Tidak hairan lah jika semua warga Plastine sudah tidak menghiraukan lagi suara suara Israel berhubung gencatan senjata di Rafah serta Gaza, semua ungkapan yang dilafazkan zionis Israel  sekadar pelindung perancangan mereka bagi  meneruskan serangan keatas Hamas Hizbollah dan AlQassam.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita, memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan