Ahad, 16 Jun 2024

GAZA DAN RAFAH BERKORBAN NYAWA

Oleh. Huzera Ben

Plastine. Diambang sambutan aidiladha seluruh dunia penduduk Rafah dan Gaza terus berkorban nyawa 

mempertahankan bumi mereka dari serangan tentera zionis Israel, tidak mengira lelaki dan perempuan dewasa serta kanak kanak nyawa mereka terletak dihujung senjata atau bom tentera Zionis Israel setiap masa walaupun dihebahkan gencatan senjata.

Nyawa penduduk Rafah dan Gaza tidak diketahui sampai bila mereka terselamat dari serangan Israel walaupun tiap hari hebahan gencatan senjata dilaungkan, negara kuasa kuasa besar bagaikan tidak mampu menghalang kekejaman zionis Israel yang membunuh serta memusnahkan rumah rumah kediaman serta bangunan perniagan. 

Pengorbanan warga Rafah dan Gaza cukup besar bilamana sanggup terbunuh mempertahankan bumi kelahiran mereka akibat diserang Israel, sebaliknya sehingga aidiladha tahun 2024 ini masih belum ada negara kuasa besar mampu menghentikan kekejaman Israel di Rafah dan Gaza. 

Setiap hari raya aidiladah tiap tahun impian keamanan dibumi Gaza dan Rafah dinanti rakyat  Plastine setempat namun tidak kesampaian sehingga masa kini, bayangkan lah sudah hampir 40 ribu rakyat Plastine telah terbunuh  dalam serangan Israel namun dunia masih gagal melaksanakan usaha damai mereka.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalan akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan