Rabu, 5 Jun 2024

JIKA SEMUA SEPAKAT SEMUA DAPAT DIBENDUNG

Oleh. Koijul Hairol 

Kuala Lumpur. Cubaan kontena dilapor syarikat milik Israel dari Thailand yang cuba memasuki Malaysia menerusi jalan darat diusir keluar oleh pihak berkuasa negara Malaysia. 

Semua masaalah yang menyalahi perundangan negara jika satu hati memeranginya pasti tidak ada ruang bagi mereka bertapak didalam negara ini, sebaliknya jika berlaku  dalang yang menjadi talibarut  membiarkan kemasukan yang mencurigakan pasti semua perkara tidak diingini sukar untuk dibendung.

Ini merupakan  pandangan  wargakota berhubung kontena  milik syarikat berpengkalan dari Israel yang diusir semula memasuki Thailand, tidak ada masaalah yang boleh memasuki negara Malaysia jika semua lapisan  masyarakat bermaufakat  melaporkan kepada pihak berkuasa didalam negara langkah pemantauan berterusan diseluruh negara. 


Oleh. Gifkir Aming  

Kelantan. Isu kumpulan yang memakai baju VESS menyerupai akaian  POLIS  sangat mengejutkan warga Malaysia khususnya pergerakan mereka dalam kumpulan. 

Walaupun ianya bertulis Jabatan Amal namun biarkan pasukan Polis DiRaja Malaysia yang  menjalankan siasatan kebenaran mereka menggunakan VESS terbabit  umpama dalam gerak rondaan.

Apapun warga Malaysia  berharap satu penyiasatan terperinci dilakukan pihak POLIS DIRAJA MALAYSIA  berhubung pemakaian VESS seumpama agar tidak berlaku kekeliruan orang ramai dalam jangkamasa panjang.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan