Ahad, 30 Jun 2024

JALAN TERPUTUS SELAMBA MENONTON

Oleh. Koijul Hairol

Sabah. Bencana banjir setiap tahun memutuskan perhubungan  jalan raya sekadar ditont

on dalam sesawang dan watshap, sebilangan warga Sabah dengan celetoh pelbagai jenis, terlalu jauh menggandingkan diri bersuara bagi pihak penduduk setempat walaupun mereka memiliki beberapa kenderaan  disekitar rumah namun sikap terus membisu menjadi amalan golongan terlibat ujar beberapa warga yang ditemui. 

Setiap berlaku hujan lebat  baharu warga nampak BANJIR BESAR sehingga banyak kemusnahan namun ianya lebih kepada tontonan semata mata, hanya sebilangan kecil warga yang bersungguh sungguh mendesak pihak kerajaan memperbaiki saliran sungai serta pelbagai perparitan  lebih awal  bagi mengelak banjir  besar.

Ada juga warga di Sabah  sengaja membisu  walau banjir besar didepan mata tanpa dihebahkan pada Media Masa Harian walaupun ianya kepentingan umum, ini diakui warga desa yang sempat menghubungi Media Terkini Harian Malaysia sebagai merungkai permasaalahan Sabah  yang sudah merdeka lebih 60 tahun ujar mereka.

Sesiapa yang memerlukan khidmat penyiaran harian boleh berhubung MEDIA TERKINI HARIAN KUALA LUMPUR. Tel. 01138554026 dan 0194827829
Nota. Dilarang  membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan,  pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan