Khamis, 20 Jun 2024

BENARKAH ADA TIDAK MENGERTI SYIRIK?

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Akibat ada yang tidak mendalami  peramalan syariat kehidupan sehingga menanam pelbagai tangkal diatas  tanah perkuburan orang lain. 

Amalan kurapat ini terdedah bilamana salahguna didedahkan keluarga empunya tanah kubur sebaik menemuinya dekat sini minggu lalu. 

Malah ramai warga masa kini mendakwa amalan kurafat semakin menjadia buruan orang tanpa takut berdosa asal terlaksana segala  yang terbuku didalam hati mereka yang terlibat.

Menurut sumber yang arif dengan perbuatan khurafat semua kes seumpama wajar dibakar sebelum memudaratkan golongan yang disasarkan, pemusnahan nya wajar dilakukan oleh golongan pakar ilmuan demi mengelak musibah memudarat kepada golongan yang disasarkan terlebih dahulu.

Penanaman tangkal yang dilaporkan khurafat berlandaskan pegangan agama Islam dipercayai perbuatan pakar ilmu hitam menyasarkan golongan tertentu yang dikehendaki nya, namun tidak semua permainan khurafat ini tepat mengenakan terhadap golongan yang dihajatkan pihak pelakunya ujar pakar ilmuan. 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian kuala Lumpur. Pengarang
  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan