Sabtu, 15 Jun 2024

BENARKAH PENGEMIS INI CACAT?

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Kota Kinabalu. Setiap warga melihat peminta sedekah ini pasti bertanya sejauh manakah kebenaran kecacatan kaki peminta sedekah berkenaan, anehnya terdapat masyarakat mendakwa indivudu terlibat  dilaporkan sesekali mampu berjalan dengan cergas dan laju serupa masyarakat normal.

Selain dari itu ada juga warga melaporkan individu terlibat kadangkala bercampur dengan kaki  arak ditepi jalan tanpa diketahui perilaku mereka, malah ada juga warga Sabah yang melaporkan beberapa kaki arak kerap datang meminta wang kutipan sedekah golongan pengemis berbalut kaki ujar mereka.

Isu ini mengelirukan orang ramai  dimana perlu dipantau pihak berkuasa tempatan agar pihak terlibat boleh diurus bantuan jika benar cacat perjalanan nya, sampai bila nasib peminta sedekah berkenaan jika terbiar tanpa pemantauan pihak berkuasa tempatan apa tak lagi didalam usia lanjut mereka.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan,  pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan