Ahad, 23 Jun 2024

CUBAAN CURI DAGING KORBAN

Oleh. Helary Sukiono

Indonesia. Akibat tamak dan kurang kefahaman ibadah korban ada diantara warga yang cuba mengambil daging korban orang lain secara sembunyi , perbuatan seumpama dikesan kamera CCTV sehingga gagal mengambilnya namun ada juga maklumat agihan daging korban hanya rakan tertentu sahaja yang dapat.

Isu pengagihan daging korban tidak telus terhadap golongan penerima dipercayai berpunca dari segelintir penganjur masih memilih golongan kroni mereka, tidak hairan lah ada kumpulan kecil penyumbang agihan daging korban berlaku keteresan gagal sampai kepada yang benar benar layak jelas warga yang ditemui. 

Sungguhpun hanya sebilangan kecil yang berlaku keteresan pengagihan daging korban namun ianya mampu menjejaskan nama baik  penganjur progeram korban, kes seumpama wajar dipantau pihak berkuasa agama sepanjang masa agar tidak berlaku sebarang keteresan terutama pada peringkat luar bandar jelas umat Islam yang ditemui. 





Nota. Dilarang  membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan