Ahad, 1 September 2024

SEJARAH KEGANASAN ZIONIS ISRAEL

Oleh. Huzera Ben

Gaza. Sebaik sahaja memasuki September 2024 Zionis Israel terus
mengganas mem- 
 
musnahkan rumah kediaman penduduk malah yang enggan berpindah terus dibedil dengan peluru hidup. 

       Kekejaman yang dilaporkan melanggar piagam bangsa bangsa bersatu sebagai memelihara nyawa orang yang tidak bersalah. 

        Zionis Israel juga turut mengusir rakyat Plastine di sempadan Gaza dan Rafah dengan Israel walaupun bumi tersebut sebagai milik Plastine, ini lah sebahagian kekejaman zionis Israel terhadap rakyat Plastine bukan sahaja dibunuh malah mereka juga turut diusir tanpa halatuju rumah kediaman diberi. 

        Zionis Israel juga begitu angkuh langsung tidak mendengar suara teguran negara negara serantau yang memiliki kuasa dalam bangsa bangsa bersatu, malah semakin didedahkan antarabangsa kekejaman Zionis Israel  semakin itu juga lah mereka kian rakus membunuh rakyat Plastine di Gaza dan Rafah.

      Dalam konteks terbaru zionis Israel mula mengusir penduduk Plastine disepanjang sempadan Israel Plastine bagaikan mereka mula mengambil kawasan berkenaan, jika ini tidak mampu dihalang pihak pemerintah negara kuasa kuasa besar seluruh dunia pastinya sebilangan besar tanah Plastine bakal dimiliki  oleh Zionis Israel yang gemar merampas keluh warga Plastine.











Nota. Dilarang  membuat ulasan berita dan  memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor
    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan