Khamis, 12 September 2024

DIMANA KESELAMATAN PUSAT REAKREASI AWAM?

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Kota Kinabalu. Warga negeri ini mempersoalkan serangan Anjing Laut atau Memerang yang menyerang orang awam sekitar Pantai Tanjung Aru dekat sini. 

         Kebanyakan orang warga tempatan  dekat sini mempersoalkan dimana pengawal Pantai yang gagal  mengesan kemunculan kumpulan Anjing Laut berkenaan lebih awal sebelum berlaku kecederaan orang awam. 

        Ada juga yang mempersoalkan kemunculan Anjing Laut sebegitu banyak sekitar Pantai Tanjung Aru jika ianya bukan peliharaan yang terlepas, semuanya kejadian tersebut wajar diberi perhatian pihak berkuasa tempatan dari mana kemunculan Anjing Anjing Laut terlibat dan bagaimana tidak disedari  pihak Pengawal  Pantai berkenaan jika ada ujar mereka.

      Ada lah mustahil Anjing Laut sebanyak gambar yang dihebahkan  jika bukan dalam rangkaian peliharaan yang terlepas tanpa kawalan pihak penjaga setiap masa, semua kejadian tersebut wajar dijadikan pedoman warga Sabah di Kota Kinabalu agar sentiasa mengkaji pelbagai risiko setiap kali melakukan lawatan disetiap pusat pelancongan.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editot
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan