Khamis, 19 September 2024

MAMPUKAH ISRAEL TURUT ARAHAN PBB?

Oleh. Danny Rew

Lubnan. Serangan demi serangan tentera zionis Israel terhadap bumi Plas-
 tine serta sempad-

an Lubnan adakah mereka menurut arahan PBB menghentikan serangan mereka masa kini.

        Selain dari itu
adakah tentera zionis Israel bakal mengeluarkan semua tenteranya ditanah Gaza dan Rafah serta menghentikan serangan keatas pejuang Islam di Lubnan soal umat Islam serantau. 

        Isu serangan demi serangan tentera zionis Israel  terhadap para pemimpin Pejuang Islam sangat menakutkan negara negara Islam berikutan mereka (Israel) tidak sudah memilih, siapa juga menjadi radar dihadapan rakyat negara yang disasarkan pasti mereka tidak mampu menghentikan walaupun sasaran budak budak mahupun kaum wanita. 

       Ini lah kekejaman dilaporkan warga Plastine serta Lubnan berkaitan serangan demi serangan Israel masa kini walaupun PBB sudah mengeluarkan perintah bagi menghentikan serangan terhadap Plastine, malah mereka yakin Israel tidak akan menurut perintah PBB yang memutuskan penggantian serangan keatas Plastine  demi menjaga kedaulatan bumi Plastine ujar mereka.

        Lubnan juga dikejutkan pelbagai letupan pepijat kelui  serta walkie talkie diseluruh negara tersebut sejak beberapa hari lepas, puluhan orang meninggal dunia manakala ratusan orang mengalami kecederaan parah  akibat serangan letupan berkenaan.

         Sehingga berita ini ditulis belum ada gerak pengunduran tentera zionis Israel dibumi Gaza dan Rafah malah mereka mula menyerang Lubnan dan Iran dengan pelbagai pelancar roket,  ini menimbulkan kemarahan pelbagai pejuang Islam di Lubnan, Syria dan Iran serta Arab dan Mesir bagai Israel kebal dengan tindakan dan arahan PBB tegas mereka.








Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar harian ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan