Jumaat, 20 September 2024

CABARAN TIDAK JELAS MEMAHAMI PENYIARAN

Oleh. Media Terkini

Sabah. Satu cabaran penyiaran dinegeri ini adalah ramai mengaku tidak faham apa itu penyiaran mingguan mahupun harian, namun dibelakang tabir pandangan kita golongan terlibat cuba meraih perkhidmatan kru kita dengan sebaik mungkin tanpa perlu berkerjasama.

          Sepanjang kru akbar ini berkhidmat dinegeri Sabah ramai sangat yang berusaha mahu mendekati mereka demi meraih slot penyiaran yang terbaik diharapkan, namun apabila dibincang berhubung slot urus niaga  golongan terlibat ramai angkat kaki sampai enggan menjawab panggilan telipon untuk mereka yang mengharap perkhidmatan.

          Cabaran akbar ini dari 1998 sehingga kehari ini cukup banyak pahit dan manis namun terlalu sedikit yang berusaha sedaya upaya membentuk kerjasama demi kemenangan bersama, ada juga warga yang  hanya cuba meminta khidmat penyiaran berterusan namun memberi kerjasama dalam industri pengiklanan majoriti cuba menjauhkan diri dari ditemui kru Media Terkini Harian.

        Akbar Media Terkini Harian diperingkat luar negara cukup memperolehi kerjasama semua pihak apa tak lagi meraih pengiklanan, sebaliknya hanya tekanan di Sabah sahaja kurang mendapat sumbangan aspek pengiklanan dari semua yang berkelayakan. 

          Sehubungan dengan pendedahan ini  orang ramai didalam dan luar negara harus saling berganding bahu didalam penyiaran akbar sensasi ini,  demi mengimbangi konsep perniagan syarikat penyiaran berita serta konsep pelbagai Pengiklanan tanpa sebarang alasan tidak munasabah.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar harian ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Akbar  Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan