Rabu, 25 September 2024

TRAGEDI BERDARAH RENCANA ISRAEL DITONTON

Oleh. Dennis Rew and Huzera Ben

Lubnan. Tangisan para pejuang Hizbollah dan rak
 yat Lubnan dijadi

kan tontonan sebilangan warga yang kurang prihatin dengan segala nasib menimpa seluruh warga Lubnan 

masa kini. 

     Selain dari Lubnan kemusnahan yang terjadi di Gaza dan Rafah juga serupa terus menjadi tontonan terutama negara negara membangun tanpa keiklasan menghulur bantuan, malah ada juga golongan tertentu sekadar sinis membaca segala siaran yang terpapar didalam slot berita  berita semasa namun jauh sekali menghulur sumbangan.

         Serangan demi serangan yang diatur gerak  oleh tentera zionis Israel membunuh rakyat Plastine di Gaza dan Rafah sejak 7 Oktober 2023 sehingga kehari ini yang terus ditonton siang dan malam, kini perang Zionis Israel terus merebak ke Lubnan dengan begitu dahsyat sekali menerusi udara dan kini Israel mula merancang guna serangan darat tegas  pemimpin tentera zionis Israel demi memburu Hizbollah alasan utama mereka.

        Majoriti warga yang melanggani akbar ini mengaku terkilan tidak ada sebarang langkah menghalang keganasan terhadap Zionis Israel umpama tidak ada yang mampu menghalang, PBB  juga sekadar melaungkan kata kata mendesak berhenti menyerang Gaza dan Rafah sehingga kini sudah menular ke bumi Lubnan namun terus ditonton bagai tidak berpenghujung.

        




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar harian ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan