Selasa, 17 September 2024

TARUMT INISIATIF UNTUK WARGA SABAH

Terletak dalam negeri dibawa bayu, cawangan TARUMT Sabah adalah satu satu nya Cawangan TARUMT di Malaysia Timur. 
        Kampus ini di
bina pada tanah seluas 6 ekar dalam kawasan Alammesra yang terletak hanya 15 minit  sahaja dari bandar Kota Kinabalu. 

       TARUMT adalah sebuah Institusi Pengajian Tinggi yang ditubuhkan Oleh MCA sejak tahun 1969 dan dibawa masuk ke Sabah pada tahun 2002.

          Kampus yang dibina khas ini mampu menampung sehingga 3,000 pelajar, memiliki kelengkapan kemudahan  yang moden, makmal komputer, ruang pembelajaran yang kondusif.

      TARUMT Sabah menyediakan pelbagai kemudahan termasuk dua blok tutorial, satu blok pentadbiran dan satu blok kafeteria serta pusat aktiviti pelajar.

      Kemudahan sukan juga lengkap antaranya ialah gelanggang Bola Keranjang, Futsal, Badminton, Gimnasium yang lengkap serta Kolam Renang.

          Sebagai menyokong pendidikan tinggi yang berkualiti, tanpa mengira bangsa dan agama mahupun latarbelakang, TARUMT telah mewujudkan satu skim Biasiswa Percuma khusus untuk bumiputera Sabah yang berhasrat dan layak untuk melanjutkan pengajian di Universiti ini.

          Setiap tahun sebanyak 15 pelajar akan dipilih dibawah status  B 40, untuk menerima biasiswa ini yang memberikan peluang kepada pelajar bumiputera  Sabah. 

          Sebagai melanjutkan pelajaran warga Sabah, rebutlah peluang  seumpama dalam negeri ini menerusi maklumat lanjut ditalian kami di 088348080 dan 01110825619 











Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga dalam akbar harian ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor 
Bil. 12    (Akhir)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan